شناسهٔ خبر: 177115 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه بهسازی و اصلاح ترانشه های محدوده گردنه مله شوره (محور یاسوج - شیراز)

گردنه مله شوره معاون راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه بهسازی و اصلاح ترانشه های محدوده گردنه مله شوره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای، محمد حسین پور معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از پروژه بهسازی و اصلاح ترانشه های محدوده گردنه مله شوره در محور یاسوج - شیراز گفت: یکی از محورهای شریانی استان که ظرفیت قابل توجهی از بار کالا و مسافر را یدک می کشد به خاطر توپوگرافی سرد، کوهستانی و پر بارش منطقه، سالانه آبستن حوادث طبیعی است که به صورت مداوم درگیری و تمرکز اکثر ماشین آلات راهداری در این محور رقم می خورد.

حسین پور افزود: در این راستا پروژه ای تحت عنوان بهسازی و اصلاح ترانشه های محدوده گردنه مله شوره در محور یاسوج - شیراز با مبلغ ۳۲ میلیارد تومان منعقد شد که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: در این پروژه دیوار حائل به طول ۷۵۰ با ارتفاع چهار متر و همچنین دیوار حائل دیگری به طول ۱۰۰ با ارتفاع ۶ متر احداث می شود.

معاون راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: حجم کل خاکبرداری ۶۰ هزار و حجم کل ریزش برداری ۱۰ هزار متر مکعب است که به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است و تلاش خواهیم کرد تا قبل از بارش های پیش رو، پروژه را به مراحل پایانی و اتمام پروژه برسانیم.